Mitt 2012

Här kommer en sammanfattning om mitt år 2012, månad för månad.
 
Januari
 
Nyåret var hyffsat, väldigt roligt före men lite kaos när vi skulle dra vidare, kändes mest som vi satt i taxin och åkte fram och tillbaka. Början av Januari var segt, det var lite jobb och hade dåligt motivation till det mest. Man måste hitta på saker som man får inspiration, så bestämde mig för att skriva ner mål och börja göra saker. Spelade några badminton tävlingar men det gick inte alltför bra så var inte mycket att skriva om.
 
Följde även med Udda, Irma och Ulrika på hundutställningen. Det gick jättebra för vår lille, Udda, hon blev bästa valp. Hade också besöksrekord på bloggen, skrev ett inlägg om Hinsehäxan och huxflux var flera hundra inne här och kikade. Sen var jag iväg på tacokväll på Entourage som Johanna fixat och i slutet av månden åkte jag till Öregrund för att fira Pelle som fyllde 30 år. Annars hände det inte mycket mera i Januari.
 
 
 
 
Februari
 
Jag spelade Senior SM, det gick inte över förväntan och sedan var det några elitseriematcher på det. Sen firade vi Therese som fyllde 20 år, först var vi hos Mixo och sedan en sväng till Tegel. Där Mixo blev för full och beställde kebab med taxi, haha.
 
Sen var det middagar hos Emma och Kristine, alltid lika trevligt och gick på LMFAO konsert med bästis och några fler. De var riktigt bra och vi stod längst fram och blev dränkta i champagne.
 
Blev även kär i färgade toppar så bestämde mig för lila, gillade det verkligen men en månad med det fick räcka.
 
Jobbet rullade på bättre denna månad, jobbade mest i Danderyd där jag också blev erbjuden en heltidstjänst, alltid lika roligt när folk är nöjda.
 
 
 
Mars
 
Jag gjorde äntligen adressändring till Täby efter 4,5 år här nere, det var verkligen på tiden men det var lite tveksamt för hjärtat först. Jag lär alltid vara en dalmas, folk "retar" mig fortfarande för min dialekt så.
 
Spelade en ny tävling som gick i Täby, Exhibition games, en tävling i singel för u22 spelarna. Vi fick hit några riktigt bra spelare så det var kul att få delta. Spelade även U22 i Malmö som inte gick vidare det hellre, var ingen höjdare på badminton fronten i början av året.
 
Det började bli fint väder igen, solen kom och jag bestämde mig att tvätta fönstret för första gången. Sedan var jag ute och löpte några gånger, har svårt för det så är nöjd så fort jag kommer ut en gång. Det var mycket på jobbet och jobbiga träningar så var riktigt sliten i kroppen.
 
Jag, Mixo och Karolina hade heldag med shopping, först Täby centrum och sedan vidare till Ikea där det blev trerätters. Ikea är bäst på både mat och shopping (om man tänker på priset).
 
I slutet av månaden åkte vi tre till Finland för en badminton tävling, vi bodde hemma hos Mixo så det var riktigt mysigt. Bastu och mycket skitsnack.
 
 
 
April
 
Vi hade en sjuk hemresa från Finland, vi hade bestämt oss för att åka färja hem. Vi körde på buffé vilket resulterar i gratis alkohol och kvällen var kaos, men jävligt rolig. Vaknade upp på båten och mådde super bra, mina tumme som jag hade klämt var också okej, men när jag kommer hem och har sovit en sväng tror jag att jag ska dö. Vi träffade roliga människor som jag absolut vill åka på kryssning med igen.
 
Klippte äntligen bort det lila som jag färgat, 12 cm rykte vilket kändes toppen DÅ. Ångrade mig ganska snabbt därefter.
 
Åkte hem och firade påsk med familjen, lite påskpyssel och sånt med familjen. Var hemma en heldel och bara var. Även vår söta Irma fick operas, hon hade en blämma på läppen som aldrig försvann.
 
På badminton fronten spelade jag Borlänge SGP där jag och Karolina gick till semifinal i dubbel. Sedan var jag, pappa, Sanna och Pelle iväg till Karlskrona och kollade badminton EM. Det var ett bra år för Sverige, kvartfinal för Mathias och final för Henri.
 
Sedan var Marcus Wikström med om en tragisk olycka utomlands, kände inte han men visste väl vem han var. Sedan har ju hans storasyster och Sanna varit jättebra vänner. Hemskt när man dör alldeles förtidigt, man inser att livet är skört. ❤
 
 
 
Maj
 
Som vanligt innebär Maj alltid en massa firande av födelsedagar, halva familjen fyller ju år i denna månad.
 
Annars var jag och Mixo parkeringsvakter vid hallen på en mässa, gick på promenader runt sjön med Karolina, bio med Jenny, Sanna och Pelle köpte ett hus (!!!), var chafför åt mamma och Håkan en kväll, vi gjorde rabarberpaj, solen var framme och vi spenderade dagen vid poolen.
 
Sedan hade Sanna fixat en hudvårdsrådgivning, verkade som en jätterolig idé men det blev väldigt konstigt när vi var där. Hon var ingen bra försäljare utan väldigt påtvingade.
 
 
 
 
Juni
 
Eftersom Sanna fyllde år i Maj firade vi hennes födelsedag med vänner och utgång, eller jag kom aldrig med ut men det var en rolig kväll för det.
 
Jag och Jenny bokade tillslut vår semester till Egypten, vi hade svårt att bestämma oss men blev en lugn och skön semester där.
 
Var och shoppade rejält med Karolina och Mixo i stan, sedan stannade vi även för ett glas vin på ett trevligt uteställe. Kvällen fortsatte med utgång med Mixo, Tess och Jennifer.
 
Åkte ner till Kvänum där kusinerna bor, min kusin skulle ta studenten. Var verkligen jättelänge sedan jag var där så det var skönt att komma ner och umgås lite. Åkte med farfar till Borlänge sen, där jag var iväg och grattade Mikaela som också tog studenten.
 
På midsommar åkte vi till Julita och firade där med badmintongänget, god mat och sjukamp förklarar kvällen bra. Dagen efter var det dop för lille John, Mathias och Pernillas son.
 
 
 
 
 
Juli
 
Hade en jättebra Peace and Love, gick bara två dagar iår men det är alltid lika kul. Skrillex var bäst iår. Blev rejält förkyld efter det men kämpade på, på jobbet ändå.
 
Sedan var det grillkväll, volleyboll, AW, utgångar i Borlänge och firade Camilla som fyller 18, det var en intressant kväll. Jag hade väldigt roligt men Camilla hade nog sådär, men man fyller bara 18 en gång så varför inte fira rejält.
 
Jag hade äntligen fått semester och då åkte jag och Jenny till Hurghada/Egypten för en veckas semester. Vi hamnade på något kärleksställe, bara par och kärleksmusik. Men det var en skön resa och man komma tillbaka utvilad. Fortsatte semestern med en vecka i Borlänge, mådde inte bra i magen efter något skit i Egypten så veckan hemma var inte alltför rolig.
 
 
 
Augusti
 
Början av Augusti befann jag mig fortfarande i Borlänge, hann med att träffa mina underbara barndomsvän Rebecca. Man saknar människor men man är dålig på att ta tag i saker. Var även på hennes inflyttningsfest på helgen, var jätteroligt att träffa nya människor och även gamla. Man saknar ibland att vara 10 år och livet är en fest.
 
Annars kollade jag OS, var på träningsläger med badminton i Karby, prommenad runt sjön, fredagsmys med Elsa, var mycket i Sanna och Pelles hus, slutade jobba på sommarschemat, var på MakeUp Store på sminkrådgivning (?) och spelade säsongens första tävling, Täby Open. Spelade bra singel och dubbel men förlorade redan i kvarten i två tajta tresetare.
 
Vi bokade MIAMI, äntligen var allt spikat och klart. Karolina och jag hade bestämt oss för att deffa innan det och körde därför 10 veckor utan onyttigheter, vi inledde det med "halv åtta oss mig" hos Karolina.
 
Sedan var jag på Lady Gaga på Globen, hon var riktigt grym live.
 
 
 
September
 
Jobbet rullade på bra, en hel del jobb vilket kändes jättebra eftersom det var så dåligt förra året vid den tidpunkten. Jobbade även något skift på ICA lagret, kul att vara tillbaka men det var svårt att komma ihåg allt när man varit borta så länge.
 
Annars började jag kolla alla möjliga X-Factor program, UK USA och Sverige. Blev helt besatt, det var de enda jag kollade och jag älskar det fortfarande. Blev kär i två deltagare, Ella Henderson och Carly Rose Sonenclar, lägg namnen på minnet för dom kommer gå långt.
 
Sen var jag hos Sanna och Pelle på spelkväll, jag och pappa firades, var på bio med systrarna, åkte till Göteborg samtidigt som jag fyllde år och var på inflyttningsfest hos Sanna och Pelle. Sen körde jag, Sanna och Malin en utgång tillsammans, vi sammanfattade den kort dagen efter - British Gangnam Style 
 
 
Oktober
 
Började månaden med en elitseriematch borta mot Skogås, spelade bara en singel men jag spelade bra. Sedan hade vi ett par tuffa träningar där omkring, vi bad om mördarträningar så att säga. Men det var riktigt skönt och bra för kroppen även om jag var slut.
 
Var och hälsade på farmors grav eftersom hon fyllt år, saknar min underbara farmor. Hon var verkligen helt fantastisk.
 
Hann även med och att göra min fjärde tatuering, en diamant, jag och bästis.
 
Ännu mera badmintonen och denna gång åkte jag till Dublin för en future series, inte lika bra spelare som vanligt så vi kom till semifinal så det var kul. När jag kom hem fick jag min efterlängtade Iphone 5, tror jag väntat på den sedan 4an kom ut.
 
Gick till min första final i en Svensk Grand Prix tävling, var riktigt kul och spelade riktigt bra. Kändes som allt slit äntligen gav resultat.
 
Sista helgen kom Malin ner på besök, vi var iväg på en halloween fest men mest var det lugnt. Och tisdagen där på hade jag och Karolina klarat 10 veckor utan onyttigheter och vi firade det med att dra till Miami!
 
 
 
November
 
Början av Miami fortsatte resan i Miami, allt var helt underbart där - badmintonen, vädret, shoppingen, festen, beachen m.m. Resultatet från tävlingen där borta stod med i Aftonbladet och Expressen, riktigt kul. Kände nog för första gången när jag var borta att jag inte ville hem, ville vara kvar där föralltid. Miami var helt klart bästa resan. Några dagar efter vi kommit hem åkte vi till Norge på tävlingen, tävlingen där gick inget vidare alls. Var väldigt mycket runt Oktober och November så var ganska slut men allt var värt det.
 
Gick på bio och kollade sista delen på Twilight och det finns en väldigt rolig histioria om det när vi lurade Karolina om att jag Jacob dog. Sen spelade jag några elitseriematcher som gick sådär, vi spelade bra men vi vann inte.
 
Sedan var jag på avskedsmiddag för Niklas som skulle till USA på obestämd tid. Samma helg var jag även på världens bästa SHM, dom var helt klart bästa avslutet på en grym månad.
 
 
 
December
 
Månaden började med en hemresa till Borlänge, hade inte varit hemma på över en månad så kändes riktigt skön att komma hem och bara vara med familjen. Jag har också kollat varenda avsnitt av årets julkalender, det är ju fortsättningen på mysteriet på greveholm så det var ett måste.
 
Det blev också snökaos i Stockholm och alla bussar var inställda och självklart befann jag mig på Lidingö då, perfekt tajming. Det har varit väldigt mycket jobb nu i December, men om man jobbar på posten är det ganska självklart att det är mycket behov nu när folk är sjuka, alla julkort och paket ska ut.
 
Badmintonen har gått bra, tränar inte lika bra som jag spelat på matcher men det är väl ändå viktigast att man spelar bäst på match även om jag vet att jag måste bli bättre på träning. Kom till semifinal i Skogås U19 Elit tävling b.la.
 
Har avslutat året med den bästa julen, i år har jag haft bästa julkänslan. Sen att få spendera en hel vecka med nära och kära är bara för bra. Tack för att jag har den finaste faniljen någonsin. Älskar er ❤
 
 
Kort och gott om mitt år 2012. Om jag ser tillbaka på det har varit ett mycket bra år, mycket resor runt om i världen. Vill resa mycket så det har varit riktigt bra, speciellt slutet av året. Har varit uppe och ner men mest bra.
 
Nu laddar vi för ett grymt 2013, vi börjar med det i Sälen ♥
 
 
 
 
 

säg vad du vill

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0