dag 18 - min favoritfödelsedag

jag har så himla dåligt minne, jag är ledsen för det, jag borde verkligen skriva ner ALLT jag gör. jag tänker istället för att välja ut en favoritfödelsedag tänker jag bara ta en. min 18års dag!

jag firade med min familj på helgen innan eftersom vi bor för långt ifrån varandra för att kunna åka över dagen. hade en jätte mysig födelsedag hemma med underbara presenter. men till min födelsedag som var på tisdagen.

på tisdagen får jag en massa gratulationer via sms, facebook och irl. hade en jätte bra dag och när jag trodde den var över plingar det på dörren... där står min granne med en tårta i handen och säger grattis! jag ser ut som ett frågetecken, för jag fattar ingenting - hur visste han att jag fyllde osv. tillslut hoppar tjejerna fram och sjunger "ja må hon leva". kvällen slutar i massa tårtätande och i spelet sanning och konsekvens. det gjorde dagen ännu bättre!!

jag var grymt taggad på utgång dagen efter, alltså onsdagen, lillördagen. men tjejerna var tysta som musar när jag nämnde det och det lät som det inte alls skulle bli något. jag är ganska depp och ringer mamma och klagar. tillslut inser jag att det aldrig blir något. jag klär av mig och lägger mig i sängen för att kolla tv!! precis då plingar det på dörren och där står - richard, sebastian och christian. de kastar sig in i lägenheten och säger inte många ord. jag står som ett frågetecken (idag igen) med linne och trosor och undrar vad de gör. inget får jag veta.

5 minuter senare plingar det på dörren igen och där står mina tjejer och skriker att jag har 5 minuter på mig att sätta på mig snygga kläder och ta med mig smink osv. snabbt åker vi hemifrån mig till mixo. där champange öppnas och jag får en underbar present. en kuvert med en underbar text på - så länge vi båda andas - den jag länge velat tatuera in. i kuveret ligger pengar som jag ska använda till tatueringen! tack tack tack.

kvällen fortsätter med middag som består av kycklingsallad och till efterätt blir det glass med chokladsås! vi gjorde oss klara för en utgång och sen drog vi hem till mig (igen) och förade innan vi drog till tegel.

perfekt födelsedag helt enkelt! och det har jag mina vänner att tacka för!

säg vad du vill
Postat av: Ulrika

Verkligen goa vänner, för det är ju omtanken och fixandet som räknas!! Underbart!

2011-03-21 @ 22:45:38

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0