dag 11 - mina syskon

nu har vi kommit till mina syskon. (tog paus från detta igår)

jag börjar med mina stora syster, sanna. hon är två år äldre än mig. när vi var mindre var sanna den snälla och duktiga flickan. medan jag var den stimiga och gjorde som jag ville. som när mamma eller pappa skällde på mig när jag gjorde något dumt - på mig rann av som sand medan sanna var den som stod och grät och bad mig sluta för hon tyckte inte om när de skällde på mig. hon var den som ville alla skulle vara sams. hon var den underbara ungen som alla ville ha.  

på senare år har det inte förändrats även om det inte märks lika tydligt. hon har alltid varit den med alldeles för höga krav på sig själv. hon vill alltid vara bäst. vilket jag beundrar henne för! hon har en sådan vilja att lyckas och hon kommer komma långt det vet jag. jag har alltid känt mig dålig jämfört med henne men det är tufft att lyckas lika bra som henne!! (jag vet mycket väl att jag inte är sämre men jag beundrade henne för att hon var så duktig)

en person sa alltid till sanna: - vad har du dina andra halva då? och det var jag. hon är mina andra halva och jag är hennes andra halva. hon är min syster men vi kommer så fruktansvärt bra överens att hon lika gärna skulle kunna vara min bästa vän. vi är så lika fast så olika. jag älskar dig!

sen till mig andra syster, elsa. hon är dock bara 3 år - drygt 16 år yngre än mig. egentligen är hon inte mina riktiga syster utan vi har bara samma pappa. men sedan hon föddes har jag kallat hennes syster och det tänker jag forsätta med.

jag kan inte förklara hur mycket den här flickan betyder för mig. hon kan alltid få mig att må bra. jag behöver bara kolla på henne för att må bättre. att skratta och le med henne är det bästa jag vet. det är henne jag saknar ständigt. hon förändras mycket ännu och när jag bor borta missar jag saker. ibland när jag inte varit hemma på ett tag kollar jag hennes foto och fäller en tår...

jag har aldrig varit speciellt förtjust i barn. men den här flickan känner jag så mycket för. vi har inte upplevt så mycket tillsammans ännu men jag vet bara att hon har förts in sådan lycka i mitt liv. hon är den charmigaste flickan jag sett. hon charmar precis alla. hon är inte blyg för något. jag hoppas att hon aldrig träffar på elaka människor som kommer att såra henne. jag hoppas att hon alltid kommer utstråla den energin hon gör.



här är mina bästa systra - vi tre - oslagbara helt enkelt. de band vi har mellan varandra kommer aldrig kunna brytas. blod är tjockare än vatten och er ska jag offra allt för!



säg vad du vill
Postat av: Sanna

du ÄR verkligen min andra halva <3 och även om du var ett busigt barn så var du världens charmtroll och som jag tyckte om dig även då :) du var en helt underbar unge, snäppet vildare än mig bara ;) så glad att vi är varandra så nära, jag älskar dig <3 och ingen slår oss 3 systrar!!

2011-03-07 @ 21:25:50
URL: http://sanniezannie.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3<3<3 all kärlek till er från mamma

2011-03-07 @ 23:06:31

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0