dag 4 - min första kärlek

jag vet inte vad ni tycker att ens första kärlek är. jag var så klart små kär i pojkarna på förskolan men det var inte på riktigt. under högstadiet hade jag pojkvän men det varade bara någon månad och jag tror inte att jag var kär på riktigt då heller, även om jag hade spanat på den killen i över ett halvår (!!!) för när jag väl fick honom var det inte lika roligt längre...

jag säger nog att min första kärlek var på gymnasiet. det var nog då jag var kär på riktigt. det var i en kille som hette jacob. jag bodde "ovanför" honom och behövde därför alltid gå förbi honoms hus när jag gick till tåget som tog mig till skolan. vi gick på samma skola och började därför samtidigt nästan varenda dag och därför lyckades vi alltid gå ungefär samma tid. jag kommer ihåg att jag tyckte att han såg jätte bra ut och speciellt när han hade den röda västen.

jag kom ihåg att på den tiden var allting väldigt nytt för mig, flytten till stockholm och även nya vänner. men det jag kommer ihåg är att vi, trion, alltid satt på lunchrasterna och spanade in varenda kille som gick förbi. jag kommer ihåg att jag berättade att jag tyckte denna kille var snygg och som tur var kände min vän hans vän. det var på så vis vi lärde känna varandra.

därefter gick det ganska fort och efter två-tre veckor var vi redan ett par. jag kommer ihåg att det var väldigt nytt för mig. men eftersom jag inte kom jättebra överens med mina inneboendeföräldrar bodde jag nästan varje dag hemma hos jacob. jag tyckte jättemycket om hans familj.

men det blev väldigt intesivt att vara med varandra varje dag när man är ung och jag lärde mig aldrig att vara själv och ta hand om mig. jag satte inprincip han framför allt. jag ångrar att jag inte tog min badminton på allvar, den fick ta mycket skit, mycket förlorad tid. det känn som jag vet mycket bättre idag. min familj och mina vänner betyder allt och jag ska aldrig sätta kärleken framför dem.

efter 10 månader tog det slut och jag kommer ihåg att jag var väldigt ledsen. men idag kan jag säga att det är skönt att första kärleken är över. jag hade absolut ingen erfarenhet men han lärde mig kärlek. jag är glad att det hände samtidigt som jag är glad att det är över!! 

det var en korthistoria om min första kärlek. pusss 


säg vad du vill

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0