pasta alla carbonara

jag har diskat, städat lägenheten från kläder och smuts och tvättat alla kläder och sängkläder. det finns nog inte bättre än att lägga sig i en säng med nytvättade sängkläder, eller?!

nu sitter jag och kollar på fotbollsmatchen. ska strax diska efter middagen! till middag blev det pasta alla carbonara. jag "följde" ett recept från min bok pasta - över 100 läckra recept.




receptet: pasta alla carbonara
4 port


425 gram pasta
1 msk olivolja
175 gram bacon
4 ägg
5 msk kaffegrädde (tog vanlig grädde)
salt & peppar
4 msk parmesanost (tog vanlig ost

1. Koka upp pastan
2. Stek baconen
3. Vispa ägg & grädde i en skål med peppar & salt. Häll av vattnet från pastan. Häll över baconen i kastrullen, tillsätt äggsmeten och osten. Rör ihop och servera!


säg vad du vill

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0