7

idag har jag tillbringat dagen på sportfältet. kusinerna har spelat idag igen. kul att det blev en helt annan bild än vad jag skicka in på mitt mms inlägg men skit samma.

jag har hunnit med att träffa rebecca idag också, barndomskompisen. vi kollade fotboll och sedan käkade vi lunch på kupolen. vi ska försöka ses nästa vecka, när jag är hemma från sthlm. jag åker ju till sthlm imorgon för att fira vårann älskade lunk som fyller arton på fredag.

jag måste också bara berätta hur mycket jag irriterar mig på tunabro (fotboll). ursäkta, vissa är säkert jätte trevliga. men dom ska jämt stå och ha heja ramsor och burkar som låter, de gjorde det idag. pinsamt. jag kommer bara ihåg när jag var liten och spelade, när vi jämt förlorade och en gång förlorade vi med 22-1 mot tunabro. vilket är mycket i fotboll, men efter varje mål skulle ändå tunabro stå där och heja som aldrig förr efter varenda mål. jag tycker det är elakt, för det är okej i början men sen när dom gjorde hur många som helst. vi var faktiskt små och kan bli ledsna.

sen ska jag klaga på en annan sak också. våran hund, zigge, har precis blivit rakad. han kanske ser lite konstigt ut eftersom man inte rakar på huvudet och fötterna. och han är grå på kroppen och på andra delen är han svart. hur som helst, så igår och idag när folk går förbi glor dom som bara den. det är ju elakt, har dom ingen respekt? hundar har faktiskt också känslor och kan bli ledsna. han märker ju att folk kollar och han har redan skämts så det räcker. det är ju precis samma sak som när folk kollar på en person för att hon är smäll fet, när en person ser konstiga ut eller har något fel. sluta kolla så mycket allihopa, tack!

säg vad du vill
Postat av: Rebecca

Men måste ju säga att vi var iallafall glada efter förlusten 22-1! Du fick ju till ett mål :D <3

2009-07-08 @ 12:18:55

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0