packar

jag har packat, och ska fortsätta packa snart. jag har väldigt svårt att bestämma vad jag ska ha med mig hem, måste anpassa mig så mycket ju. jag har bestämt att det inte blir mer än min stora blåa yonex väska. kom på en jätte bra ideé, jag skulle kunna ta min stora rullväska då slipper jag bära. hm, vi får se.

jag sitter och kikar runt på olika bloggar, hittade ett jätte bra text. här får ni den :)

Varför gör vänner illa varandra? Varför gör man något mot någon man älskar trots att det finns en chans att den människan blir ledsen? Varför behandlar inte alla sina vänner, som är det värdefullaste man har, med den största respekten?


Hjälp mig att svara.


Om ni gjorde något elakt mot en vän idag. Eller igår eller förra veckan. Något som ni vet att hon eller han blev ledsen över och det behöver absolut inte vara en stor sak, oavsett om du tog den sista glassen trots att du visste att hon/han ville ha den mycket mer än du eller något mycket mycket värre - ring och säg förlåt nu. Om ni älskar personen, ring och säg förlåt. Människor använder det ordet alldeles för sällan.


Din pojkvän kan göra slut med dig. Han kan bli kär i en annan. Han kan sluta vara kär i dig. Vänner gör inte slut med varandra, vänner har man föralltid. När allt annat går åt helvete, då är det dina vänner som håller din hand. Så länge du håller deras.


Men snälla ni ta hand om era vänner för de är det finaste man har och om man inte tar hand om dem varsamt och ger dem en kram då och då så kanske de plötsligt tröttnar och försvinner en dag. Och det vill man inte.


Jag tycker att folk glömmer bort vad de har alldeles för ofta. Och jag har skrivit om hur man ska ta hand om sina pojkvänner och flickvänner förut, men jag har aldrig skrivit om hur viktigt det är att ta hand om sina vänner.


Att ha en pojkvän som älskar dig är det underbaraste och vackraste som finns. Men det är sina vänner man alltid kan räkna med. Därför ska man stötta och stå bakom varandra. Ta hand om och skydda.


Till mina vänner: Jag hoppas att jag aldrig kommer att såra er för det är det absolut sista jag vill.


säg vad du vill

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0