dag 17 - ett favorit minne

svårt!!!! när elsa föddes... när jag flyttade till stockholm... när jag tog studenten... peace and love... horndal med mikaela...

men jag tror jag väljer när jag (VI) fick en hund. (jag berättar min version, inte 100% på allt som skedde)

när jag var liten hade vi två katter - moltas och mirre. men jag blev allergisk och vi fick lov att göra oss av med dem. jag har alltid gillat djur och jag har alltid velat haft djur sen vi gjorde av oss med katterna!

många år senare - jag vet inte hur det gick till men mamma och håkan började prata om en hund. och så fort jag och sanna hörde det erbjöd vi oss att göra allt... gå upp kl.06 för att gå ut och rasta, ge den mat, gå ut och gå varenda dag osv - vi skulle göra allt. (ledsen att vi inte höll det vi lovade)

mamma och håkan bestämde sig för att åka och kolla på en hund. de hade hittat en/flera jätte söt blandras valp uppe vid sälen (tror jag). mamma och håkan åkte upp för att titta på den och de när de var tillbaka lät det inte alldeles för övertygade. sen kom det som en liten chock när de bestämt sig för den sötaste av dem alla, den svarta.

mamma och moster åkte senare upp för att hämta sötisen och när det kom hem var jag och sanna spänndare än någonsin. jag kommer ihåg att han var så liten och världens sötaste!

det här var våran första riktiga hund, vilket gör det lite speciellt. hans namn är zigge.

sen får vi inte glömma våra andra hundar - lovika och irma som jag tycker om lika mycket!



säg vad du vill
Postat av: Mamma

Vilket fint minne =) kommer ihåg det som igår. Håkan brukar påminna mig om hur ni lovade att se efter Zigge men det kommer jag inte ihåg alls =) Han är gammal nu våran älskling o med mycket egna ideér men han kommer alltid ha en speciell plats i våra <3 o det tror jag han vet våran skruttgubbe <3

2011-03-17 @ 23:51:10

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0