london - i text

hemkommen från london precis. har haft det underbart och lite av energin till att göra saker är tillbaka även om jag är trött. jag orkar faktiskt lägga in bilder på facebook och skriva här i bloggen.

i torsdags när vi kom till london åkte vi först tåg en timme till liverpool street för att sedan ta en taxi till hotellet som låg på earl's court, men vi kom precis i rusningstid och taxin tog en timme att åka i en hastighet av ungefär 20 km/h (högst). tillslut var vi äntligen framme vid hotellet, små rum men det gick jätte bra ändå. vi gjorde oss iordning lite inför att gå och äta på kvällen, vi gick bara till earl's court stad för att hitta något att äta. det slutade på en italiensk resturang som gjorde fruktansvärt god mat, pasta carbonara var ett riktig höjdare. efter maten tog vi en promenad genom "byn/staden" för att kolla in området. det fanns mycket annorlunda och fina hus, och även fullt med fina bilar, inte många sådana bilar finns här i sverige tror jag. sedan blev det läggsdags ganska tidigt för att orka med morgon dagen.

i fredags steg vi upp tidigt för att hinna med shopping i staden, oxford street, carnaby street m.m. jag tror att hela förmiddagen bestod av primark där det shoppades en hel del, fick med mig två par skor, två klänningar, en kjol, leggins, två solglasögon, underkläder, ring, plånbok m.m bara därifrån. sen gick vi vidare till carnaby street för att leta på converse butiken som frankuy föreslagit, men den verkade vara på väg att stänga ner och hade inprincip inga skor. alla utom jag lyckades i alla fall hitta ett eller två par converse, men då gick vi tillbaka till oxford street, där jag hittade två par - ett par korta gråa och ett par höga lila. det slutade med att vi fick med oss elva par skor tillsammans och åtta av dem var converse. hihi! på kvällen åkte vi tillbaka till vårt hotell och vår stad för att äta middag och sedan ta en öl på en pub.  

i lördags gick vi också upp tidigt för att hinna med sightseeing. den började på madame tussads, där jag fick träffa "the love of my life - robert pattinsson" (haha), nästan i alla fall. sedan åkte vi på sightseeing buss, det var mycket roligt och intressant. vi åkte runt hela london och fick höra historier om alla byggnader och sådant. sedan besökte vi oxford street en sista gång för att sanna skulle köpa en klänning hon sett på en nike affär. sedan gick vi vidare till carnaby street för att ta en fika, där det är jätte mysigt förövrigt. eftersom det är fotbolls-vm så spelade england match i lördags och de flesta vet vad det innebär. vi hamnade i alla fall på en pub på kvällenm, där det var en hel del folk som hejade på sitt lag, det var riktigt bra stämning. sedan avslutade vi kvällen med indisk mat, annorlunda med gott. efter dessa två dagar var jag/vi väldigt trötta och gick därför till hotellet efteråt.

i söndag/i dag så gick vi upp jätte tidigt för att ta oss till stansted airport för att flyga hem. nu är jag hemma men jag saknar redan london, en mycket trevlig stad med trevligt folk. det måste definitivt bli en return inom kort!

hoppas jag fick med allt i text om inte kanske bilderna visar lite mer som jag lägger upp ikväll. pusss

säg vad du vill

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0