min helg

tänkte berätta lite om min helg innan jag ska sova, jag har haft fullt upp hela helgen. på fredag kom mamma och hämtade mig vid tåget så åkte vi upp till kvarnberget och myste. på lördag så blev det vakna tidigt och åka ner till stan igen för att fira farfar som fyllde 70 år. när vi var där ute så bestämde vi oss för att besöka farmors grav och sätta lite nya blommor.



sen åkte vi till farfar och fikade, tårta osv. innan vi skulle till buskåker och äta middag vid tre-tiden.





sen drog vi vidare och käkade! vi fick jätte god mat och jätte god tårta, mums. och höjdpunkten var väl att sanna fick grädde i ögat, vi gjorde det bra lillasyster. jag skulle ge elsa (elsa satt i sannas knä) en sked med grädde på som hon skulle äta, jag höll kvar i skeden och elsa drog ju sen så släpper jag taget och eftersom elsa drar så flyger skeden bak i sannas öga :D haha! sen blev det massa annat skratt också, "inga bavakova" "mamma, mamma fläta inte så hårt" osv.






på vägen hem åkte vi förbi vårat gamla hus också, när vi bodde i gustafs med pappa.



sen delade vi också upp lite fina smycken från farmor, detta var några grejer jag fick. ringen med stenen är farmors som hon fått av farmor precis i början av deras relation, alltså rätt gammal (50 år kanske?!). den andra ringen är farfars förlovningsring mellan han och farmor. det står monica i den och datumet.



sen när jag kom hem på kvällen på lördag kväll så lekte jag med mikaela en stund, länge sedan nu. men borde göras oftare! saknar tjejen.

söndag blev också tidigt, skulle upp och åka till kuplen och leta efter bröllops klänning. vi hittade en och det var jätte skönt. nu är det bara skor och kofta som fattas dit! sen fick jag stressa från kupolen hem till kusinerna, maja hade konfirmerat sig och malin firade sin födelsedag som är imorgon eller rättare sagt idag. 19 år bruden! efter det blev det vidare till brage matchen och sedan vidare till tåget till stockholm, och nu är jag hemma här. jag har en chill vecka framför mig tror jag! nu blir det sängen. puss

det blev ju verkligen världens onyttigaste helg, fyfan!


säg vad du vill
Postat av: jennu

mysig helg!! tårtan såg riktigt smaskig ut

2009-05-11 @ 12:20:50
URL: http://frankuy.blogg.se/
Postat av: sanna

vilken helg <3 mkt skratt :D

2009-05-11 @ 17:52:04
URL: http://sanniezannie.blogg.se/

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0