mina tankar

idag är det åter igen en sån dag som bara flyger förbi, dagarna går fort nu förtiden. vilket är skönt fast ibland kan dom få gå sakta. nu är klockan kvart i tolv, och vad har jag gjort ikväll? jag har pluggat, och sedan kollat på två tv program och åter pluggat. inte lätt när man är osmart och går natur! haha känner mig rätt osmart när jag behöver hårdplugga till matte d provet för att få ett g medan det finns folk som inte en behöver plugga till ett vg i betyg. 

det är 10 dagar till skolan slutar, det är 20 dagar till p&l med bästa brudarna. det är sista sommarlovet nu, och jag måste göra det till det bästa. det blir vad man gör det till! och efter sommaren fyller jag arton år. det blir nog ett mycket bra år!

idag när treorna på skolan började rensa deras skåp, "kasta" böcker och skit som man har i skåpet. jag fick ont i magen, jag vill inte att denna tid ska vara slut. jag vill gå på gymnasiet, det är ett år kvar. men det går fort, vilket börjar göra mig nervös. klart jag vill ta studenten men sen då? då börjar allvaret. jag får en klump i magen av att tänka på det! jag vill bli stor men ändå inte. vägen dit..

jag känner mig deprimerad nu, fast ändå är jag glad. jag är glad, för jag är nöjd. det finns ingenting jag saknar i mitt liv just nu, inget som jag verkligen behov av, men bara sånt som kanske skulle vara kul att ha. jag trivs, men ändå gör det mig så deprimerad när jag läser andras bloggar och läser om hur dåligt dom mår och bla bla. det gör mig ledsen.. mycket ledsen. alla ska må bra ju, jag mår bra. men jag har klart dåliga dagar, men oftast mår jag bra. känns som det var länge sedan jag mådde såhär bra. tack!

jag börjar tycka det är läskigt att skriva här i bloggen, det är läskigt när folk läser bloggen. när folk berättar saker som jag inte sagt till dom personligen men som dom läst här. det är läskigt, det är ju det den är tillför jag vet. men ibland känns det som jag är i min egen lilla bubbla och det är bara jag och bloggen. men icke, jag tror jag måste börja tänka mera på vad jag skriver. eller? haha! som ett ex detta inlägg. jag tror jag öppnar mig lite för mycket, måste tänka på att folk faktiskt läser detta. folk som jag aldrig trodde skulle läsa. men folk, enjoy!


säg vad du vill
Postat av: Anonym

Hej älskling. Jag blir glad att läsa att du är glad o nöjd med livet, skolan m.m Du ska veta att jag tycker att du varit otroligt stark o duktig som snart fixat 2 år borta från familj o vänner. Du var bara 15 år skulle fylla 16 när du flyttade helt själv till stockholm utan att egentligen känna en enda människa. Otroligt starkt. Första året var du inneboende o fick mat o rena kläder men i höstas fick du egen lägenhet o lagar mat, tvättar, städar och framför allt fixar skloarbetet utan någon föräldrer närvarande. Du har klarat skolan otroligt bra( du går natur med badmintoninriktning)så veckorna är fyllda med läxor o träningar. Du hade det jobbigt i höstas/vintras men du gick igenom det också o nu är du starkare än någonsin. Tro på dej själv bara o tänk på vilken prestation du gör. Älskar dig gumman kramar mamma

2009-06-03 @ 19:08:57

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0