tisdag

ännu en dag har gått och det börjar bara närma sig lovet, skönt. vi fick sluta vid 14.00 idag för våran lärare kom in på vårann sista lektion. jag har ingen lust att sluta tidigt längre för då kommer jag bara hem till min ensamhet igen.

men på engelska lektionen idag såg vi en jätte bra film, den handlade om rasism, en dokumentär. det var en lärare som lärde ut till sina elever att alla är lika mycket värd oavsett färg på huden osv. hon började i alla fall med och säga att alla som var blåögda klassen var mycket bättre än dom brunaögda, och under en tid brydde hon sig mest om dom blåögda och alla tyckte dom brunögda var ingeting värda, eleverna blev osams och slogs osv. sen "nästa" dag sa hon tvärtom att dom brunaögda var värda mera än dom blåögda. det slutade i alla fall med att dom förstod att man ska behandlas lika oavsett vilken färg man har. hon träffades dessa elever flera år senare och dom fick se dokumentären och så, och det visade att det hade gjort stor förändring. i alla fall en bra film som är värd att se! :) i like!

måste nog gå ner och handla, får se om jag orkar.. har inge pålägg kvar, men orkar ändå inte köpa något för det kommer bli gammalt under lov veckan förmodligen.


jag saknar hjärtat


säg vad du vill

Let me know:

Vad heter du? :
Kom ihåg dig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Kan jag få din blogg adress?

Let me know:

Trackback
RSS 2.0